A+ A-

Nota 10 la practică

Înscrie-te în LIDER plus - programul integrat de practică pentru studenții Facultății de Științe Politice din cadrul Universității din București – accesând contul personal de pe site, prin sectiunea LOG IN.
 
Cum te înscrii în cadrul programului LIDER Plus
Am creat platforma online LIDER Plus. Studenții LIDER Plus găsesc aici toate informațiile și instrumentele de care au nevoie pentru a încheia cu succes stagiului de practică.
În cadrul platformei vei avea propriul cont care îți va permite să generezi documentele necesare pentru urmarea și finalizarea stagiului de practică. După ce îți activezi contul și te înscrii în program, nu mai rămâne decât să îți încarci CV-ul în format Europass.  Astfel, înscrierea ta în Programul de prectică LIDER Plus va fi finalizată cu succes.
Vei deveni unul dintre cei 360 de studenți LIDER Plus. Având acest statut, te asigurăm că vei avea experiența unui stagiu de practică real, în cadrul uneia dintre cele peste 50 de instituții, organizații și companii selectate ca parteneri de practică în cadrul programului.
În funcție de preocurările și interesele tale, îți vom pune la dispoziție sesiuni de consiliere adaptată și întălniri cu profesioniști din domeniile de interes pentru tine, care te vor pregăti pentru viitoarea colaborare cu partenerii de practică.


Ce  documente sunt necesare pe parcursul desfășurării proiectului?
Înainte de a parcurge lista de documente de care vei avea nevoie în diferitele momente ale parcurgerii programului de practică, află că toate aceste documente se află în platforma online LIDER Plus. Fiecare dintre studenții înscriși în program va primi datele de logare în contul propriu și își va putea gestiona documentele de practică online, până la momentul predării fizice a acestora.
Consultă Instrucțiunile de utilizare a platformei online LIDER Plus.

A. La ÎNSCRIERE
  • cerere înscriere proiect
  • formular grup țintă
  • declarație date personale
  • CV
  • copie buletin sau CI
  • adeverință student
Aceste documente îți permit în mod legal să poți beneficia de activitățile finanțate din bani europeni. 
 
Primele trei formulare sunt furnizate de organizatorii proiectului. Adeverința de student este furnizată organizatorilor de Secretariatul FSPUB în baza listei de studenți înscriși după completarea acestor trei formulare și depunerii CV-ului și copiei buletinului sau cărții de identitate.
 
B. Pe parcursul activităților de CONSILIERE
Fiecare student beneficiază de cel puțin o consiliere individuală și o consiliere de grup.
  • Pentru consilierea individuală vei semna o Fișă individuală de consiliere furnizată la sfârșitul activității de unul din consilieri. 
  • Pentru consilierea de grup fiecare participant semnează o Listă de prezență furnizată la sfârșitul activității de unul din consilieri
C. Pe parcursul activităților de ORIENTARE
Fiecare student poate beneficia de cel puțin o activitate de orientare.
  • Pentru fiecare activitate participanții semnează o Listă de prezență furnizată la sfârșitul activității de unul din moderatorii activității desemnați din rândul organizatorilor proiectului
D. Pentru stagiul de PRACTICĂ
La începutul stagiului
În conformitate cu legislația în vigoare toți studenții ce desfășoară stagii de practică în România trebuie să semneze o Convenție de practică și o anexă 1 (Portofoliu de practică). Anexa 2 la această Convenție reprezintă o completare pentru ca studenții participanți  să poată beneficia de finanțare europeană.
    • Convenția de practică [varianta LICENTA | varianta MASTER] - se semnează de către student, decanul FSPUB și reprezentantul legal al organizației unde se desfășoară stagiile de practică
    • Portofoliu de practică (Anexa 1 la Convenția de practică) [varianta LICENTA | varianta MASTER]- se semnează de către student, monitor/profesor supervizor și tutore din organizația unde se desfășoară stagiile de practică
    • Prevederi specifice pentru finațare europeană (Anexa 2 la Convenția de practică) - se semnează de către student, manager de proiect (Ionut Codreanu) și manager proiect din partea FSPUB (Prof.univ.dr. Laurențiu Vlad).
Unii angajatori, pot cere și un acord cadru de parteneriat. În acest caz, te rugăm să te adresezi unuia din experții mediu de afaceri și organizațional pentru a facilita încheierea administrativă a unui astfel de acord (Acord cadru & Anexa Contract de parteneriat).

În timpul stagiului
În timpul stagiului, studentul este îndrumat de către un tutore în organizația unde desfășoară practica și va menține contactul cu monitorul/profesorul supervizor. Aceștia întocmesc fișe de observație a activității stagiarului în baza cărora redactează evaluarea finală a acestuia. 
 
La sfârșitul stagiului
La sfârșitul stagiului, studentul trebuie să prezinte monitorilor/profesorilor supervizori următoarele documente:
    • Caietul de practică - se completează și se semnează numai de student
    • Adeverința de practică [model] - se completează, semnează și ștampilează de către reprezentantul legal al organizației unde s-a desfășurat practica
    • Raportul de observare și evaluare al tutoreluise completează și se semnează de către tutorele din cadrul organizației unde s-a desfășurat practica

 

Cine poate participa?
Proiectul se adresează în special studenților în anul 2 al programelor de licență ale FSPUB
Studenții din anii 1 licență sau master pot participa cu condiția să nu mai fie înscriși într-un proiect similar cu finațare europeană.


Vrei o adeverință sau vrei să faci practică?
Aceasta este întrebarea la care ar trebui să îți răspunzi înainte de a aplica la programul de practică LIDER Plus. Spre deosebire de alte proiecte de internship de pe piață care nu au nicio finalitate în dezvoltarea ta personală și profesională, proiectul LIDER Plus, implementat de ActiveWatch în parteneriat cu Facultatea de Științe Politice din cadrul Universității din București și Asociația Marketer Club, își propune să abordeze un concept nou.
Orientat către necesitățile educaționale și practice ale studenților din ciclul de licență și master care studiază științele politice în cadrul Facultății de Științe Politice a Universității din București, proiectul LIDER Plus își propune să-ți faciliteze tranziția către viața activă și să contribuie la inserția ta cât mai rapidă pe piața muncii.
Dacă ești interesat să urmezi o carieră în administrația publică, sau în zona neguvernamentală sau privată adiacentă domeniilor bunei guvernări, egalității de șanse sau comunicării publice, atunci, prin participarea la proiectul LIDER Plus, vei avea ocazia să descoperi:
  •  cum se lucrează într-o instituție publică, ONG sau companie adiacentă domeniului de interes și care este cultura organizațională a acesteia;
  •  care sunt mecanismele folosite pentru dezvoltarea unor proiecte de bună guvernare;
  •  care sunt metodologiile cu care organizațiile, partenerii şi clienţii lor lucrează;
  •  care sunt condiţiile de lucru și atmosfera din echipele în care vei fi integrat (-ă);
  •  care sunt valorile pe care organizația în care vei face practică le promovează.
În acest fel, vei avea ocazia să te familiarizezi din timp cu procedurile și metodologia specifice lucrului în administrație sau în alte sectoare specifice domeniului bunei guvernări și vei deprinde abilitățile practice absolut necesare pentru o angajare rapidă imediat după absolvire.
 
Ești bun? Vei câștiga bani încă din timpul stagiului de practică
Aceasta este una dintre noutățile cu care venim în oferta pentru studenți, pentru că noi considerăm că performanța trebuie întotdeauna răsplătită.
30 de studenți înscriși în cadrul programului de practică care se vor remarca pe perioada desfășurării stagiului vor primi premiul de excelență în valoare de 1000 lei. Premiile vor fi acordate în cadrul Sesiunilor de comunicări LIDER Plus.