A+ A-

Sesiune de ateliere tematice de bună guvernare, egalitate de șanse și comunicare publică – mai 2015


 
Ateliere tematice LIDER Plus, 19-29 mai 2015
 
Dragi studenți,
 
În perioada 19-29 mai 2015 au loc atelierele tematice pe subiectele Bună Guvernare, Egalitate de Șanse și Comunicare Publică după următorul program:
 
COMUNICARE PUBLICĂ
Data Interval Locație
19 mai 2015 15:00 – 17:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
20 mai 2015 15:00 – 17:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
21 mai 2015 15:00 – 17:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
 
 
EGALITATE DE ȘANSE
Data Interval Locație
22 mai 2015 15:00 – 17:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
28 mai 2015 12:00 – 14:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
29 mai 2015 12:00 – 14:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
 
 
BUNĂ GUVERNARE
Data Interval Locație
21 mai 2015 12:00 – 14:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
29 mai 2015 15:00 – 17:00 ActiveWatch, Calea Plevnei nr. 98, bl. 10C, sector 1
 
Înscrierea se va face pentru maxim o întâlnire din fiecare modul. Vă rugăm să vă înscrieți pe adresa sorina@activewatch.ro și să specificați în mail-ul de confirmare data la care vreți să participați, modul și intervalul orar.
 
Vă reamintim că în cadrul programului de practică LIDER plus, în anul universitar 2014-2015, semestrul al II-lea, acordăm studenților 15 premii de excelență, fiecare în valoare de 1000 de lei.  Una dintre condițiile necesare pentru a putea lua parte la sesiunea de comunicări și premiere este participarea la cel puțin unul dintre aceste ateliere tematice.
 
Metodologia de acordare a premiilor de excelență este publicată pe pagina facultății și poate fi consultată/ descărcată la acest link:
https://drive.google.com/viewerng/a/fspub.unibuc.ro/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZnNwdWIudW5pYnVjLnJvfGZzcHVifGd4OjNjODMyYmNlNzJjYzIyOGE
 
Descrierea atelierelor tematice
 
Bună guvernare la români (Irina Zamfirescu)
 
Buna guvernare implică, în egală măsură, responsabilitatea aleșilor și responsabilitatea cetățenilor. Transparența decizională, bugetarea chibzuită și participarea publică reprezintă parametrii principali în clasificarea unei guvernări ca fiind „bună”. Teoretic, avem definiții ale acestora, însă cum se întâmplă lucrurile în politicile publice din România? În ce măsură decidenții publici înțeleg să implice cetățenii în luarea deciziilor și în ce măsură cetățenii sunt interesați de astfel de demersuri. Transparența decizională reprezintă un deziderat sau doar constrângere legală? Ce înțeleg cetățenii din proiectele care le sunt prezentate ca fiind „spre dezbatere public’” și care este importanța unei astfel de „dezbateri” în economia deciziei finale? 
 
Comunicare publică (Răzvan Martin)
 
Societatea românească este marcată de o neîncredere generalizată. Cetățenii nu au încredere în autorități, autoritățile nu au încredere în mass media, iar mass-media pierd tot mai mult încrederea publicului. Care este rolul comunicării publice în acest context și cine sunt actorii relevanți în acest proces? Cine face agenda publică în România? Agenda publică ține cont de agenda cetățeanului? Căutăm împreună răspunsuri în cadrul atelierelor. În cadrul acestora vom prezenta și instrumentele pe care media și cetățenii le au la dispoziție pentru a accesa și distribui informații de interes public provenite de la autorități (date deschise, legea accesului la informații de interes public). 
 
Discriminarea în România (Adrian Szelmenczi)
 
Una dintre cele mai mari surse de inegalități în societatea românească este fenomenul discriminării. Deși este greu de crezut, oricine se poate afla la un moment dat într-o poziție de inferioritate din cauza discriminării, stigmatizării și a prejudecăților celor care sunt sau care se percep ca fiind într-o poziție de putere. Care este amploarea discriminării în România și cine sunt cele mai frecvente victime ale ei? Care ar trebui să fie strategiile de contracarare a acestui fenomen?