A+ A-

O nouă sesiune de ateliere tematice de Egalitate de șanse, Comunicare publică și Bună Guvernare


ANUNȚ
ATELIERE TEMATICE LIDER Plus
12-13-14 ianuarie 2015
 
Dragi studenți, revenim cu o nouă serie de ateliere pentru voi pe subiectele Bună Guvernare, Egalitate de Șanse și Comunicare Publică, după următorul program:
 
EGALITATE DE ȘANSE BUNĂ GUVERNARE COMUNICARE PUBLICĂ
Luni 12 ianuarie 2015 
ora 14:30
Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 
 
Marţi 13 ianuarie 2015 
ora 9:30
Sala A.I.Cuza (Str.Negru Vodă 3, et. 3) 
 
Miercuri 14 ianuarie 2015 
ora 11:30
Sala A- Mattei Dogan (Str. Spiru Haret 8, parter)
 
Vă reamintim că în cadrul programului de practică LIDER plus, în anul universitar 2014-2015, acordăm studenților un total de 30 de premii de exclență, fiecare în valoare de 1000 de lei. Una dintre condițiile necesare pentru a putea lua parte la primele sesiunile de comunicări și premiere ce vor avea loc în luna martie (și pe baza cărora vom acorda prima jumătate din aceste premii), este participarea la cel puțin unul dintre aceste ateliere tematice. De asemenea, atelierele vă pot ajuta în activitatea dumneavoastră academică și profesională și la redactarea lucrărilor din cadrul sesiunii de comunicări din martie. Puteți profita de prezența experților noștri pentru a le cere sfaturi în vederea redactării acestor lucrări.
 
Metodologia de acordare a premiilor de excelență este publicată pe pagina facultății și poate fi consultată/ descărcată la acest link:
https://drive.google.com/viewerng/a/fspub.unibuc.ro/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZnNwdWIudW5pYnVjLnJvfGZzcHVifGd4OjNjODMyYmNlNzJjYzIyOGE
 
În cazul în care nu ați participat la sesiunea de ateliere din luna decembrie, vă rugăm să vă înscrieți acum la adresa irina@activewatch.ro  (attn: Irina Zamfirescu) până sâmbătă, 10 ianuarie, ora 18.00, specificând atelierul/ atelierele la care doriți să participați.
 
Scurtă descriere a atelierelor
 
Buna guvernare la români (Irina Zamfirescu) 
Buna guvernare implică, în egală măsură, responsabilitatea aleșilor și responsabilitatea cetățenilor. Transparența decizională, bugetarea chibzuită și participarea publică reprezintă parametrii principali în clasificarea unei guvernări ca fiind „bună”. Teoretic, avem definiții ale acestora, însă cum se întâmplă lucrurile în politicile publice din România? În ce măsură decidenții publici înțeleg să implice cetățenii în luarea deciziilor și în ce măsură cetățenii sunt interesați de astfel de demersuri. Transparența decizională reprezintă un deziderat sau doar constrângere legală? Ce înțeleg cetățenii din proiectele care le sunt prezentate ca fiind „spre dezbatere public’” și care este importanța unei astfel de „dezbateri” în economia deciziei finale? 
 
Comunicarea publică (Răzvan Martin) 
Societatea românească este marcată de o neîncredere generalizată. Cetățenii nu au încredere în autorități, autoritățile nu au încredere în mass media, iar mass-media pierd tot mai mult încrederea publicului. Care este rolul comunicării publice în acest context și cine sunt actorii relevanți în acest proces? Cine face agenda publică în România? Agenda publică ține cont de agenda cetățeanului? Căutăm împreună răspunsuri în cadrul atelierelor. În cadrul acestora vom prezenta și instrumentele pe care media și cetățenii le au la dispoziție pentru a accesa și distribui informații de interes public provenite de la autorități (date deschise, legea accesului la informații de interes public). 
 
Discriminarea în România (Adrian Szelmenczi) 
Una dintre cele mai mari surse de inegalități în societatea românească este fenomenul discriminării. Deși este greu de crezut, oricine se poate afla la un moment dat într-o poziție de inferioritate din cauza discriminării, stigmatizării și a prejudecăților celor care sunt sau care se percep ca fiind într-o poziție de putere. Care este amploarea discriminării în România și cine sunt cele mai frecvente victime ale ei? Care ar trebui să fie strategiile de contracarare a acestui fenomen? 
 
*Important: aceste ateliere vin în sprijinul derulării stagiilor de practică și a activității dumneavoastre academice. Sub nicio formă, ele nu înlocuiesc stagiile de practică obligatorii din cadrul programei universitare.