A+ A-

Atelierele tematice de Egalitate de șanse, Comunicare publică și Bună Guvernare din cadrul programului de practică LIDER Plus


Pe 15, 16 si 17 decembrie au loc atelierele tematice de Egalitate de șanse, Comunicare publică și Bună Guvernare din cadrul programului de practică LIDER Plus. La fiecare întâlnire vor putea participa maxim 20 de studenți, astfel vă rugăm să vă înscrieți pe adresa irina@activewatch.ro. Validarea înscrierilor se va face în ordinea primirii confirmării de participare.
 
Înscrierea se va face pentru maxim o întâlnire din fiecare modul: egalitate de șanse, comunicare publică și bună guvernare. Vă rugăm să specificați în mailul de confirmare: data la care vreți să participați, modul și intervalul orar.
 
Aceste ateliere se adresează studenților FSPUB înscriși în programul de practică LIDER Plus.
 
Întâlnirile vor avea loc astfel:
 
15 decembrie:  14.30 – 15.30 – Bună guvernare / 15.30-16.30 – Comunicare publică / 16.30-17.20 – Egalitate de șanse (Sala A.I.Cuza, la Institutul National Bancar, et. 3)
 
16 decembrie: 8.30-9.30 – Bună guvernare / 9.30-10.30 – Comunicare publică / 10.30-11.20 – Egalitate de șanse (Sala A.I.Cuza, la Institutul National Bancar, et. 3)
 
17 decembrie: 8.30-9.30 – Comunicare publică / 9.30-10.30- Bună Guvernare / 10.30 – 11.20 – Egalitate de șanse / 11.30-12.30 – egalitate de șanse / 12.30-13.30 – Comunicare publică / 13.30-14.20 – Bună Guvernare (Sala A, sediul din Spiru Haret)
 
Descrierea atelierelor tematice:
 
Discriminarea în România (Adrian Szelmenczi)
Una dintre cele mai mari surse de inegalități în societatea românească este fenomenul discriminării. Deși este greu de crezut, oricine se poate afla la un moment dat într-o poziție de inferioritate din cauza discriminării, stigmatizării și a prejudecăților celor care sunt sau care se percep ca fiind într-o poziție de putere.
Care este amploarea discriminării în România și cine sunt cele mai frecvente victime ale ei? Care ar trebui să fie strategiile de contracarare a acestui fenomen?
 
Comunicarea publică (Răzvan Martin)
Societatea românească este marcată de o neîncredere generalizată. Cetățenii nu au încredere în autorități, autoritățile nu au încredere în mass media, iar mass-media pierd tot mai mult încrederea publicului.
Care este rolul comunicării publice în acest context și cine sunt actorii relevanți în acest proces?  Cine face agenda publică în România? Agenda publică ține cont de agenda cetățeanului?
Căutăm împreună răspunsuri în cadrul atelierelor…, În cadrul acestora vom prezenta și instrumentele pe care media și cetățenii le au la dispoziție pentru a accesa și distribui informații de interes public provenite de la autorități (date deschise, legea accesului la informații de interes public).
 
Buna guvernare la români (Irina Zamfirescu)
Buna guvernare implică, în egală măsură, responsabilitatea aleșilor și responsabilitatea cetățenilor. Transparența decizională, bugetarea chibzuită și participarea publică reprezintă parametrii principali în clasificarea unei guvernări ca fiind „bună”.
Teoretic, avem definiții ale acestora, însă cum se întâmplă lucrurile în politicile publice din România? În ce măsură decidenții publici înțeleg să implice cetățenii în luarea deciziilor și în ce măsură cetățenii sunt interesați de astfel de demersuri. Transparența decizională reprezintă un deziderat sau doar constrângere legală? Ce înțeleg cetățenii din proiectele care le sunt prezentate ca fiind „spre dezbatere public’” și care este importanța unei astfel de „dezbateri” în economia deciziei finale?